تولبد محتوا

  • ۰
  • ۰

برای تولید محتوا به نحو موثر و مستمر، بهتر است بازاریابی محتوای خود را به دیده بان و یا یک آژانس بازاریابی دیجیتال معتبر بسپارید؛ آژانسی که با اشکال متنوعی از محتوای درگیر‌کننده، به داستان‌سرایی می‌پردازد. گذشته از این واقعیت که تولید محتوای تخصصی و با کیفیت نیازمند زمان و تلاش بسیار زیادی است و بیشتر صاحبان کسب و کارها و بازاریابان نمی‌توانند برای تولید و توزیع محتوا وقت زیادی صرف کنند، برون‌سپاری این کار به یک شرکت تولید محتوا  امکان را می‌دهد تا از یک برنامه راهبردی برای بازاریابی محتوا برخوردار گردند که توسط متخصصان در زمینه بازاریابی دیجیتال توسعه و پیاده‌سازی شده است.

در این مطلب از وبسایت دیده بان، ۵ دلیل مبنی بر اینکه چرا برون‌سپاری بازاریابی محتوا می‌تواند برای کسب و کار، مفید باشند بررسی خواهند شد.

۱) نداشتن وقت

نداشتن وقت برای تولید محتوای تخصصی و با کیفیت در صدر این فهرست قرار دارد. تصمیم‌گیران سازمانی در هنگام مواجهه با چالش‌های زمانی، باید تصمیم بگیرند که لازم است به کل از خیر بازاریابی محتوا بگذرند، یا کسی را استخدام کنند که از مهارت و تجربه لازم برخوردار نیست، و یا اینکه آن را برون‌سپاری کنند. عطای بازاریابی محتوا را به لقایش بخشیدن، مساوی است با خودکشی تجاری و از سوی دیگر استخدام کسی که بی‌تجربه است نیز نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت. اما تنها گزینه‌ای که برای غلبه بر چالش زمانی با عقل جور در می‌آید، برون‌سپاری و ثبت سفارش تولید محتوا به آژانس متخصصی است که می‌توانند به‌طور موثر این کار را برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کنند تا بدین ترتیب، نتایج مدنظر اعم از تولید سرنخ یا رشد درآمد، حاصل گردد.

 

۲) بی‌تجربگی در بازاریابی محتوا

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، به خدمت گرفتن کسی که از تجربه لازم در زمینه بازاریابی محتوا برخوردار نیست، ممکن است بیشتر از آنکه به برنامه بازاریابی شما کمک کند، به آن آسیب برساند. داشتن یک دپارتمان بازاریابی درون‌سازمانی می‌تواند ایده مناسبی باشد، اما اعتماد به کسی که از ریزه‌کاری‌های بازاریابی محتوا اطلاع چندانی ندارد، می‌تواند از دیدگاه تجاری، نتایج فاجعه‌باری به همراه داشته باشد. این امر به جای افزایش مشتریان و درآمد، می‌تواند به تنزل در کسب و کار بینجامد.

۳) تولید محتوای بی‌کیفیت

اگر شما یا کارمندان‌تان نمی‌دانید چطور محتوای باکیفیت و درگیر‌کننده تولید کنید، در اینصورت احتمالا محتوای بی‌کیفیتی خواهید داشت. برای اینکه محتوا سبب هدایت ترافیک به وب‌سایت‌تان شود و برای اینکه سرنخ تولید کنید یا مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنید، محتوای شما باید برای مخاطب هدف‌تان مناسب، ارزشمند و درگیرکننده باشد. برون‌سپاری بازاریابی محتوا و بهره‌گیری از گروه مجربی از آگهی‌نویسان، داستان‌سرایان، طراحان گرافیک و دیگر اعضای یک آژانس بازاریابی درون‌گرا و همچنین تولید و توزیع محتوای جالب، کلید حل این چالش است.

۴) تاثیرات اقتصادی

با اینکه برون‌سپاری تولید محتوا به یک شرکت بیرونی هزینه‌های خاص خودش را در پی دارد، اما این هزینه‌ها معمولا به مراتب کمتر از میزان ضرری هستند که با عدم برون‌سپاری و صرفا تلاش خودتان، به کسب و کارتان وارد می‌شود. بازاریابی محتوا تا حد زیادی به انتشار و گسترش نام کسب و کار شما و نیز رشد آن کمک می‌کند. غفلت از این مسئله می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به سودآوری شما وارد کند. بدین منظور، بهتر است به جای دل خوش کردن به آن چیزی که می‌دانید، با صرف هزینه‌ای اندک، در بلندمدت فواید زیادی کسب کنید.

۵) اهمیت داشتن دید همه‌جانبه

در هر شکلی از کسب و کار، داشتن یک دید فراگیر پیرامون اقداماتی که باید انجام دهید و همچنین اهداف تجاری‌تان، بسیار اهمیت دارد. اما باید مراقب باشید که در دام «تونل  چشم انداز» نیفتید – یعنی دیدن امور تنها به صورت تک‌بعدی. همانطور که در جهان تجارت گفته می‌شود، بهترین حالت برای یک شرکت این است که با نقاط قوت خود به فعالیت بپردازد و سایر اموری را که در آن سررشته چندانی ندارد، برون‌سپاری کند تا بتواند برای دست یافتن به اهداف تجاری به پیش برود و از رقبا نیز پیشی بگیرد.

به طور کلی، برون‌سپاری استراتژی تولید محتوا و توزیع آن می‌تواند در بلندمدت فواید زیادی را متوجه کسب و کار شما نماید. درست مثل هر تصمیم مهم دیگر، توجیه تصمیم برای برون‌سپاری تولید محتوا، عبارت است از سبک و سنگین کردن موارد مثبت و منفی در کنار هم.

در این مورد، وزن فواید بسیار بیشتر از موارد منفی است. برون‌سپاری احتمالا بهترین راهکار حرفه‌ای برای تمامی شرکت‌هایی است که باید تولید محتوای دیجیتال را از ابتدا و به گونه‌ای درست انجام دهند.

آیا شما تا به حال برون سپاری محتوا را تجربه کرده اید؟

اگر کسب و کار شما نیز تا به حال تجربه برون سپاری و ثبت سفارش تولید محتوا را در شرکت های دیجیتال مارکتینگ داشته است لطفا تجربه خود را با ما و مخاطبان موسسه دیده بان به اشتراک بگذارید تا از معایب و فواید بیشتر آن با خبر شویم.

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • mohtavaa kar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی